Volg ze alle zeven!

Het werken in de winkel is leuk, maar kan ook (helaas) gevaarlijk zijn. In zeven modules behandelen we de belangrijkste aandachtspunten. Deze modules helpen je om je kennis en kunde op te frissen. Bovendien kun je een mooi en waardevol certificaat halen! Nog meer weten, meld je dan aan voor de praktijktraining.

Volg de e-learnings en doe de toets.

Hoe doe ik mee?

Meedoen is heel eenvoudig en doe je als volgt:

  1. Klik hieronder op de button en je gaat naar de digitale leeromgeving.
  2. Je moet je hier registreren en een account openen, zodat straks ook het certificaat op jouw naam komt te staan. 
  3. Wanneer je alle zeven e-learnings gedaan hebt, verschijnt de toets bij jouw activiteiten. Slaag je voor de toets? Dan kun je je certificaat VWW printen!
E-learning; hoe lang duurt dat?

Je bent ongeveer 10 minuten per e-learning bezig. De e-learning bestaat uit een aantal onderdelen waardoor je de lesstof goed kunt onthouden. Een online rollenspel, of een interactieve video. Daarna volgt uitleg en kun je een aantal oefenvragen maken.

Wanneer je alle e-learnings gedaan hebt, verschijnt vanzelf de eindtoets. Zo kun je in je eigen tempo leren en de toets maken. Slaag je voor de toets, dan kun je zelf je erkende certificaat uitprinten.

Certificaat; wat is dat waard?

De toets is ontwikkeld door een externe partij, KCH-ESS Examenservices. Zij zijn expert op het gebied van toetsing in de (detail)handel. Zo ontwikkelen zij ook veel toetsen voor ROC’s. Zo weet je zeker dat jouw certificaat waarde heeft!

Modules; welke modules kun je allemaal volgen?

Bekijk hieronder welke online trainingen je kunt volgen. Bezoek daarna de online leeromgeving en maak een account aan. Je kunt de trainingen op je eigen tempo volgen. Als je er klaar voor bent, kun je de eindtoets maken.

Haal je certificaat ‘Dealen met agressie en geweld’ en wordt veiligheidsexpert!

Modules:

  1. Klantgerichtheid tegen criminaliteit
  2. Omgaan met verbale agressie
  3. Veilig openen en sluiten
  4. Veilig werken achter kassa en toonbank
  5. Verkopen van alcohol en tabak
  6. Help, een overval
  7. Aanhouden van een winkeldief

1 van 7

Klantgerichtheid
Klantgerichtheid tegen criminaliteit

Klantgerichtheid als wapen tegen criminaliteit? Jazeker! Juist door klantgericht te werken voorkom je diefstal en is de kans dat klanten verbaal agressief worden veel kleiner. Hoe je dat doet, leer je in de online training.

 

2 van 7

Omgaan met verbale agressie

Verbale agressie als gevolg van bijvoorbeeld een klacht is erg vervelend. Verbale agressie kan bovendien snel escaleren naar gewelddadig gedrag. Hoe je hier het beste mee om kunt gaan, leer je in de online training.

 

3 van 7

Openen en sluiten van de winkel

Het openen en sluiten van de winkel zijn ‘gevaarlijke’ momenten. Het zijn vaak de momenten waarop overvallers hun slag slaan. Gelukkig kun je hier iets aan doen om dit te voorkomen. Hoe je dat doet leer je in deze online training.

 

4 van 7

Veilig achter kassa en toonbank

Achter de kassa werken brengt grote verantwoordelijkheden met zich mee. Je hebt te maken met geld en daardoor ook een kwetsbare positie. Hoe je die rol zo veilig mogelijk uit kunt oefenen, leer je in de online training.

 

5 van 7

Verkopen van alcohol en tabak

Soms moet je ‘nee’ verkopen. Helaas leidt dat niet altijd tot begrip bij klanten. In deze module leer je meer over de regels en hoe je zo veilig mogelijk ‘nee’ verkoopt, mocht je dat toch moeten doen.

 

6 van 7

Help, een overval

We hopen dat je hier nooit mee te maken krijgt. Het meemaken van een overval is een gevaarlijke en vaak traumatische gebeurtenis. Weten hoe je het beste kunt handelen tijdens een overval, kan je helpen om voorbereid te zijn, mocht het je toch overkomen. Dat leer je in deze online training.

 

7 van 7

Aanhouden winkeldief

Het aanhouden van een winkeldief is best spannend. De klant die steelt zou agressief kunnen worden. Hoe je het beste iemand kunt aanhouden leer je in deze online training.